Not known Facts About דמנציה סופנית

Wiki Article

בהמשך הדרך הידרדרות זו משפיעה על תפקודים מנטליים נוספים כמו למשל מצבי רוח והתנהגויות חברתיות. 

חשוב לציין שההתמודדות עם ירידה קוגניטיבית במקביל לפגיעה בתפקודי תנועה יוצרת עומס יוצא דופן על בני המשפחה המטפלים. אין הכרח להתמודד עם ה"חזית הכפולה" הזאת לבד.

על כן במאמר זה יינתן פרוט רב על שלבי האלצהיימר ועל התסמינים האופייניים.

היבט מעשי של הניוון המוחי הנוצר באלצהיימר הוא שרקמת "התאים האפורים" במוח, בעיקר בקליפת המוח, נהרסים ומתים, יחד עם החומר הלבן במוח (דרך פגיעה באקסונים). כמו כן, ככל שהמחלה מתקדמת, נפח המוח מצטמק, כי אזורים נרחבים והולכים שלו מתנוונים.

מהבחינה הרפואית, מאחר שבשלב זה המערכת החיסונית של החולה חלשה והוא חשוף להידבקות בזיהומים, הטיפול בבית מפחית כמעט לחלוטין סיכוי לזיהומים. 

בשנה זו יצאה לשליחות בה ניהלה שירותי חירום בעזרת רופאים מוטסים באפריקה. עמותת ״הוספיס גליל עליון״ לחץ כאן

אצל כל חולה המחלה מתקדמת באופן שונה ובהתאם למצבו אנחנו קובעים את ההחלטות הטיפוליות ומתווים תכנית לטיפול רפואי מלא בבית. התכנית הטיפולית מתחשבת במצבו הפיזי המורכב של החולה בדמנציה שכוללת חוסר ניידות, חוסר תקשורת, get more info פצעים מורכבים, מקרים רבים של שאיפת מזון לקנה הנשימה (אספירציה), מצוקה נשימתית, כאבים, חוסר שקט וחרדות".

דמנציה עם גופיפי לואי – שילוב של תסמיני אלצהיימר ופרקינסון

שינויים בהרגלי השינה: שינה מרובה ביום וחוסר מנוחה בלילה.

שינוי מיקום של חפצים ואיבוד חפצים וכן איבוד היכולת לחזור על צעדים

חולים הסובלים מדמנציה (שיטיון) סופנית, מפתחים לעיתים תכופות בעיות אכילה ומוזנים באמצעות גסטרוסטומיה אנדוסקופית מילעורית (גא”מ). עבודות רבות מביעות הסתייגות מהשיטה, עקב ממצאים המראים כי היעדים המצופים בהזנת גא”מ אינם ניתנים להשגה. ברוב המקרים, המידע שעליו מתבססות עבודות אלו מתקבל ממחקרים רטרוספקטיביים תצפיתיים לא מבוקרים, או מהשוואת קבוצות חולים שלדעתנו אינם ברי-השוואה, כגון השוואת חולים המוזנים בכל זאת דרך הפה, לחולים שהזנה כזו כלל אינה אפשרית עבורם, או הכללה של חולים שאצלם הותקנה הגא”מ תוך כדי מחלה חריפה וקשה יחד עם חולים שאצלם הגא”מ מותקנת באופן יזום כאשר מצבם הכללי יציב.

הפתרון המכבד, המדויק והמותאם ביותר עבור האדם הסובל מהמחלה ועבור המטפלים בו, עליהם מוטל הנטל הפיזי והרגשי הכרוך בטיפול בו. השירות ניתן בפריסה ארצית מלאה, ובמימון מלא של כל קופות החולים – ללא כל עלות ישירה או עקיפה על המטופל או משפחתו.

מבחינת הירידה בתפקודים אחרים, במהלך תקופה זו שכאמור יכולה להימשך שנים:

ד"ר פרגר מסבירה כי "אצל חולים דמנטיים, בדומה לתינוקות, אנחנו מזהים מתי הם סובלים מכאבים ומתי הם מרגישים טוב יותר, לאחר שקיבלו טיפול בכאב. באופן כללי יש לנו ניסיון וידע לזהות מתי החולה סובל, מתי הוא חש אי נוחות ומתי הוא נמצא בחרדה".

Report this wiki page